Knjiga Moč navade, nagrajenega raziskovalnega novinarja Charlesa Duhigga, ki na lestvici najbolje prodajanih knjig vztraja vse od svojega izida, nas popelje do osupljivih znanstvenih odkritij, s katerimi avtor pokaže, zakaj navade obstajajo in kako jih lahko spremenimo. Z razorožujočo inteligenco in sposobnostjo, da množico podatkov pretvori v prepričljivo pripoved, nas Duhigg seznani z novim razumevanjem človeške narave in njeno zmožnostjo spreminjanja.
Na tej poti bomo spoznali, zakaj se nekateri ljudje ali pa podjetja neuspešno poskušajo spremeniti, drugim pa se uspe prenoviti praktično preko noči. Med branjem boste obiskali laboratorije, kjer nevroznanstveniki raziskujejo, kako navade delujejo in kako se zasidrajo v naših možganih. Ugotovili boste, katere navade so bile ključne za uspeh večkratnega olimpijskega zmagovalca, plavalca Michaela Phelpsa, izvršnega direktorja korporacije Starbucks Howarda Schultza in borca za človekove pravice Martina Luthra Kinga, ml.
Knjiga Moč navade vam bo pokazala, kako lahko vpeljevanje ali pa spreminjanje t. i. ključnih navad pomeni razliko med propadom in uspehom ter življenjem in smrtjo.
»Ostra, provokativna in uporabna knjiga.«
– Jim Collins, avtor knjige Good to Great
»Redke knjige se spremenijo v navodilo za življenje in delo. Moč navade je ena od teh izjem. Charles Duhigg nam pojasni ne samo to, kako se navade udomačijo, temveč tudi to, kako se znebimo slabih in navzamemo dobrih.«
Financial Times
Mlada ženska vstopi v laboratorij. V zadnjih dveh letih je spremenila skoraj vse ključne vidike svojega življenja. Nehala je kaditi, postala je maratonka, v službi pa je napredovala. Nevrologi so pri pregledu njenih možganov ugotovili, da so se vzorci znotraj njenih možganov povsem spremenili. Prodajniki pri podjetju Procter & Gamble preučujejo video posnetke ljudi, ki pospravljajo svoje postelje. Obupno si želijo ugotoviti, kako bi prodajali nov proizvod z imenom Febreze, ki je povsem na tem, da postane eden od največjih prodajnih neuspehov v zgodovini podjetja. Potem pa en od njih pri uporabnikih opazi skoraj neznaten vzorec – in z rahlo spremembo oglaševalske strategije postane Febreze prodajna uspešnica, ki bo prinesla milijarde dolarjev letno. Premalo izkušeni izvršni direktor prevzame eno največjih ameriških podjetij. Najprej se loti tradicionalnega vzorca med zaposlenimi – kako upravljajo z varnostjo delavcev – in podjetje Alcoa kmalu postane borzni hit. Kaj imajo skupnega vsi ti ljudje? Uspeh so dosegli s tem, da so spremenili vzorce, ki oblikujejo naše vsakdanje življenje. Uspeli so zato, ker so spremenili svoje in tuje navade. Kaj so navade, kako nastanejo in kako jih spremeniti, je tema pričujoče mednarodne uspešnice Moč navade.
O avtorju:
Charles Duhigg je diplomant harvardske poslovne šole in univerze Yale in je raziskovalni novinar New York Timesa. Sodeloval je pri seriji člankov Zlata priložnost (2007), ki je obravnavala izkoriščanje ostarelih Američanov s strani podjetij, pri seriji Obračun (2008), ki se je ukvarjala z vzroki in posledicami finančne krize, in pri seriji Strupene vode (2009) o vse večjem onesnaženju ameriških voda in reakcijah nadzornih organov. Za svoje delo je Charles Duhigg prejel številne nagrade, med drugim je bil tudi član ekipe, ki je leta 2013 prejela Pulitzerjevo nagrado za serijo člankov o poslovnih praksah podjetja Apple. Preden je postal novinar, je delal v skladu tveganega kapitala in – en strašljiv dan – oddelal kot kurir na kolesu v San Franciscu. Charles Duhigg lahko pridobi slabo navado – na primer v zvezi z ocvrto hrano – v nekaj minutah. Živi v Brooklynu z ženo, ki je morska biologinja, in sinovoma, ki sta navajena vstajati ob petih zjutraj, razmetavati hrano pri mizi in se čudovito smehljati.